نمره آیلتس برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری کانادا

نمره آیلتس برای مهاجرت

راهنمای آزمون آیلتس (Ietls)، آشنایی با جزئیات و انواع آزمون آیلتس

آزمون تی سی اف (TCF) چیست؟ مدرک زبان فرانسه TCF

آزمون تف چیست؟ آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه

آزمون زبان سلپیپ (CELPIP) چیست؟

آزمون سلپیپ
نمره آیلتس برای مهاجرت

نمره آیلتس برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری کانادا

تاثیر نمره آیلتس در امتیاز بندی برنامه های مهاجرتی به اندازه ای زیاد است که سیستم هایی برای تبدیل این آزمون به معادل CLB آن در نظر گرفته شده است. همه ساله ده ها هزار نفر در سراسر جهان در امتحانات بین المللی آیلتس به عنوان بخشی از روند مهاجرت خود در کانادا ، شرکت می کنند.

درباره آزمون آیلتس

آزمون آیلتس محبوب ترین تست مهارت زبان انگلیسی در زمینه مهاجرت جهانی و آموزش عالی است. آزمون آیلتس که در سال 1989 توسط برخی از متخصصان برجسته دنیا در زمینه سنجش زبان ایجاد شده است. در سال 2016 نزدیک به سه میلیون امتحان آیلتس برگزار شده است. آیلتس یکی از چهار آزمون زبان است که توسط دولت کانادا به منظور مهاجرت شناخته شده است. برای زبان انگیسی آزمون دیگر سلپیپ است که بیشتر در کانادا (با مراکز آزمون بین المللی اضافی در دبی و شهر نیویورک) انجام می شود و TCF و TEF نیز هستند فقط برای ارزیابی توانایی فرانسه استفاده می شوند.

با توجه به اینکه چهار آزمون زبان وجود دارد که توسط کانادا به منظور ارزیابی مهاجرتی شناخته شده است و هر آزمون دارای نتایج / روش های مختلف نمره دهی است ، کانادا یک سیستم امتیاز دهی هم ارزی برای آزمون های مختلف ایجاد کرده است. نتایج هر آزمون بر اساس واحد سنجش و معیار سطح زبان در کانادا CLB معادل 1 تا 10 داده می شود. بدین ترتیب افرادی که در آزمون های مختلف ، گاهی به زبان های مختلف می نشینند، می توانند با یکدیگر مقایسه و رتبه بندی شوند.

آیلتس و اکسپرس اینتری

اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا بر اساس سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند. همه ی مهاجران در برنامه اکسپرس اینتری باید توانایی و مهارت خود را برای زبان های فرانسه و انگلیسی نشان دهند. (برای هر دو شامل امتیاز اضافی می شود. )

  • مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری (federal skilled worker): افراد واجد شرایط باید حداقل 67 امتیاز از 100 را کسب کنند. حداکثر 28 امتیاز برای توانایی زبان در دسترس است ، در صورت درخواست با همسر / شریک عرفی که دارای مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه است 5 امتیاز اضافی نیز موجود است.
  • مهاجرت به کانادا از طریق فنی حرفه ای (federal skilled trades) : برای افراد با تجربه مرتبط
  • مهاجرت از طریق تجربه کانادایی (canadian expereince class): برای افراد در حال کار در کانادا

همانطور که مشاهده می کنید شرایط برای ورود به برنامه های اسکیل ورکر متفاوت می باشد. اما در هر صورت همه ی نامزد ها در همان سیستم امتیاز بندی معروف به سیستم جامع رتبه بندی یا CRS مورد ارزیابی قرار می گیرند . افرادی که با نتایج CLB 8 یا کم تر از آن وارد سیستم امتیاز بندی شده اند در صورت تست دوباره آزمون و افزایش مهارت های زبانی خود می توانند امتیاز بیشتری در این سیستم رتبه بندی کسب نمایند.

با این حال اگر به CLB 9 برسید اتفاق خاصی می افتد که به عنوان سطح اولیه پیشرفت شناخته می شود. و به این دلیل است که در فاکتوری به نام “انتقال مهارت ” در CRS ، سطح زبان با تجربه کاری و سطح تحصیلات خارج از کانادا جفت می شود. تا 100 امتیاز در سیستم CRS POINT برای این ترکیب قابل دسترسی است. برای این موضوع می توانیم از یک مثال استفاده کنیم. فرض کنید شخصی در سیستم اکسپرس اینتری موفق به دریافت دعوتنامه شده است مهارت زبان انگلیسی این شخص معادل CLB8 است (یعنی: IELTS 7.5 در گوش دادن ، و IELTS 6.5 در صحبت کردن ، خواندن و نوشتن).

وی 30 ساله ، دارای مدرک کارشناسی ارشد و سه سال سابقه کار در خارج از کانادا است. وی پیشنهاد کار یا دعوتنامه استانی و اعضای خانواده ای که در کانادا ساکن هستند ، ندارد. این شخص در crs point نمره 382 را می گیرد. با این حال ، او دوباره امتحان آیلتس را انجام داده و در چهار توانایی ، پیشرفت های حاشیه ای ایجاد کرد و نتایج خود را به معادل CLB 9 در هر چهار اسکیل رساند. با انجام این کار ، نمره وی به 464 امتیاز CRS فزاینده افزایش یافت! چنین نمره ای معمولاً برای تضمین ITA بیش از حد کافی است.

در تبدیل نمره آیلتس به clb می توانید به راحتی این معادل سازی را انجام دهید. و یا از جدول زیر استفاده نمایید.

CLBListeningReadingWritingSpeakingFSW points 1st language
111110
221.5220
33.52.5330
44.53.5440
554550
65.555.55.50
766664
87.56.56.56.55
987776
108.587.57.56
1198.5886
1299996

توانایی های همسر متقاضیان مهاجرت

کاندیداهای مجرد و متاهل در CRS کمی متفاوت ارزیابی می شوند. حداکثر 20 امتیاز برای مهارت زبان پارتنر کاندیدا در نظر گرفته می شود که 5 امتیاز برای هر اسکیل در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر پارتنر شما در آزمون آیتلس شرکت کند می توانید امتیاز خود را افزایش دهید.

تاثیر نمره آیلتس و سایر گزینه های مهاجرت کانادا

Express Entry تنها راهی برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک مهاجر اقتصادی نیست. برنامه های نامزدی استانی (PNP) نیز وجود دارد که بسیاری از جریان های PNP کاملاً خارج از Express Entry اداره می شوند. مهم نیست که چه برنامه ای را دنبال می کنید ، تقریباً مسلم است که یک مهاجر آینده نگر اقتصادی به کانادا برای اثبات توانایی زبان نیاز دارد. چگونگی تأثیر نتایج آزمون زبان بر صلاحیت شخص یا جمع امتیازات در صورت کاربرد بستگی به برنامه یا جریان دارد. کافی است که بگوییم ، زبان تقریباً همیشه یک عامل مهم در بین برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا است. همانند اکسپرس اینتری، درPNP ها هم فقط آیلتس جنرال پذیرفته می شود.

آیلتس برای تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند ممکن است نیاز به اثبات توانایی زبان انگلیسی خود داشته باشند تا بتوانند نامه قبولی را به کالج یا دانشگاه کانادایی صادر کنند و یا مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنند. در چنین مواردی ، آزمون آکادمیک آیلتس ممکن است گزینه ای باشد (توجه: آزمون آکادمیک آیلتس و امتحان عمومی آیلتس یکسان نیستند ، دومی توسط IRCC برای اهداف مهاجرت شناخته می شود). این که آیا چنین اثبات توانایی زبان مورد نیاز است یا خیر، ممکن است به مؤسسه آموزشی ، برنامه تحصیلی و پیشینه دانشجو بستگی داشته باشد. توصیه می شود دانشجویان بالقوه برای اطلاع از شرایط دقیق پذیرش با کالج یا دانشگاه مورد نظر خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*